Bloggtorka

Det har varit en jobbig månad på många sätt så bloggandet har varit slött.

Jag har en bror som har problem med droger och sitt liv i allmänhet och det har han haft sen han var 9 år.
Det började efter min andra brors död. Han skulle lära honom att cykla och det blev en katastrof upplevelse för honom då Stefan vinglade till och hamnade på gatan och en långtradare körde på honom och han dog.
Jag var 4 år och Stefan 5 år, vi var alltid tillsammans och gjorde allt ihop (som tvillingar nästan) men denna dagen var annorlunda på många sätt. Jag kommer ihåg lite av denna dagen trots att jag var så liten.
Min sista bild av honom är när vi var i köket och jag fick hans sista godisbit innan han gick iväg med min storebror. Jag fick inte följa med och det var konstigt för vi gjorde allt ihop.
Jag kommer ihåg mammas och pappas reaktion och liten som jag var så förstod jag att nåt riktigt hemskt hade hänt. Någon vecka efter hans död så var vi hemma hos min moster och jag satt på deras köksbord och hade tittat upp i lampan och sa "Stefan jag kommer snart" (mamma och moster berättade detta) och någon timme senare höll jag på och kvävas av en fläskbit men min morbror hann och få bort den. Det var riktigt nära den gången för jag var blå i ansiktet och det blev en resa till sjukhus. Men det gick bra.

Min storebror har i alla år haft problem med antingen sprit eller droger och på den tiden fanns inte krisjourer som det gör nu så han blev lämnad ensam med alla tankar och med orden att han borde sett upp.
Det jobbiga är att när han blir sån som han är nu så blir man rädd för honom.
Han misshandlande mamma rejält en gång när vi var små och han har gjort många saker genom åren bl.a mot sin son och dotter och oss andra i familjen.
Jag erkänner att jag är rädd för honom när han är sån här. Som tur är så vet han inte riktigt var jag bor nu eftersom jag valt att inte ha honom för nära i mitt liv men han vet vilket område jag bor i.

Han har sen mamma dog i okt -08 hållt sig från droger och fick hyra en jättefin villa och då kom han in i våra liv igen för han blir en helt annan person utan drogerna, men sen träffade han en tjej som mamma bodde granne med hennes mamma och som mamma var rädd för, tjejen alltså. Den här tjejen är känd i stan för att sälja sex och droger och sen början av detta året så har allt gått utför för min bror.
Han erkänner inte men jag förstår att han inte betalt hyran och så för nu har han fått flytta och han ska bo i nån campingstuga fast jag tror att det är kört där med för han bad pappa att ta hand om hyrespengarna som han skulle betala där men han hade inte hela hyran utan pratade om att han skulle få in pengar som i måndags.
Pappa skulle hjälpa honom att flytta i måndags och han ringde dom som har campingstugorna då han skulle hyra släpkärra och ville veta när han kunde göra det. Brorsan som var påtänd av något bad pappa dra åt helvete för att han hade ringt och pappa blev naturligtvis arg och ledsen och sa till brorsan att det var sista gången som han hjälpte honom med nåt. pappa har ställt upp så enormt mycket för honom och lånat honom pengar och med huset och skjutsat hit o dit och så gör han så här.
Jag är glad för att han inte gav sig på pappa men det känns olustigt nu för man vet inte hur han är och jag vill inte ha hit honom eller prata med honom på telefon.

Jag fick veta idag att han bor hos sin dotter och jag är orolig för hennes skull nu.

Så är jag lite borta just nu så vet ni varför.....





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0