Både glad och ledsen idag

vann en traderaauktion igår m en voddlerinvitation för 25 kr så nu kan jag se ca 1000 filmer gratis o det bara för ynka 25 kr. Härligt. ska även åka ner och hämta ut mitt paket med filmer från homeenter. Älskar o glo på filmer.
Det gjorde mig glad.

Det som jag är ledsen över är att idag läste jag i tidningen att beslutet som sossarna vill är att dom ska riva vår underbara folkpark som jag jobbat ideellt i under många år. De 2 sista åren har jag haft hand om uthyrningar och bokat artister och tagit hand om arr. Jag avgick med omedelbar verkan i oktober-09 från styrelsen och alla mina uppdrag när dom beslutade att dom skulle sälja parken till kommunen och att dom ville riva hela parken för att bygga villor där. länsstyrelsen satte stopp för det eftersom teatern är k-märkt men nu har dom gått med på detta och ordförande (sosse) för parken sa till tidningen att hon är lättad nu och att dom nu kan jobba vidare med rivningen.
Jag hade ont i hjärtat till o från från aug förra året och den 7/12 åkte jag akut in med ambulans då jag hade ont i hjärtat och en fruktansvärd yrsel. Allt detta är pga det som händer i parken. Dom konstaterade att jag har alldeles för högt blodtryck, det låg på 180/105 som mest och 150/100 som lägst och en puls på runt 95 även i vilande på morgonen. Nu får jag äta blodtryckstabletter Enalapril och gå på regelbundna kontroller. Det är ff för högt så dom pratar om o öka dosen.

Som tur är så kan jag idag hålla mig lugn för jag vet att jag kan inget göra ändå för att rädda parken men blir ändå ledsen över hur dom gör.

Jag röstar inte på högern och kommer inte göra det i år heller för dom håller på o sänka Sverige om dom får fortsätta. Det är redan ett samhälle som är indelat i fattiga/rika och får dom fortsätta så har vi inget kvar sen. Blir svårt o veta vad jag ska rösta på här i kommunen.

Blev lite politisk där och har tänkt att jag aldrig skulle skriva nåt sånt men parken ligger mig väldigt varmt om hjärtat.

Ses senare



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0